Jak profesjonalnie zarządzać małą firmą?

Jak profesjonalnie zarządzać małą firmą?

Prowadząc własną działalność gospodarczą, trzeba angażować się w jej funkcjonowanie 24 godziny na dobę. Posiadanie firmy oznacza sporo zadań jak i nowe wyzwania każdego dnia. Dlatego warto spojrzeć z boku na codzienne obowiązki, a czynności pochłaniające czas usprawnić, tak aby dobę wykorzystać jak najlepiej dla firmy i dla siebie.

W przypadku sektora mikroprzedsiębiorstw na głowie właściciela ciąży wiele obowiązków. Nie ma tutaj pracownika odpowiedzialnego za fakturowanie, brakuje magazyniera, osoby pilnującej stanów, próżno szukać też asystentki układającej plany urlopowe. Niemal cały ciężar związany z prowadzeniem firmy spoczywa na barkach właściciela. A jednak nie działa to zniechęcająco – pod koniec 2017 roku padł rekord zarejestrowanych w REGON jednoosobowych działalności gospodarczych. Już ponad 3 mln osób musi samodzielnie zmagać się ze wszystkimi kwestiami związanymi z ich biznesem. Oznacza to, że codziennie miliony przedsiębiorców starają się przypomnieć sobie najważniejsze terminy, szukają miejsca na przechowywanie dokumentacji czy też krążą między biurem a magazynem, żeby być na bieżąco ze stanami. Do tego płatnicy podatku VAT muszą pamiętać o wysłaniu JPK i innych aspektach związanych z podatkami, rozliczeniami i resztą biurokracji.

Do budowania potrzebne są narzędzia

Pomocne w codziennej pracy mają być różnego rodzaju narzędzia dostępne online. Dzięki nim można zmierzyć czas pracy, znaleźć program do fakturowania, zadbać o pomocnika w kwestii sklepu internetowego czy też wspomóc się zatrudnieniem księgowej. Jednak każde z tych narzędzi bądź form pomocy generuje dodatkowe koszty, w rzeczywistości nie odciążając zbytnio przedsiębiorcy. Nadal musi on bowiem pamiętać o włączeniu jednego, drugiego, a następnie trzeciego programu, a na koniec fizycznie odwiedzić księgowość, żeby złożyć dokumenty i dopytać o pozostałe terminy.

Comarch ERP XT, czyli lepsze działanie firmy

 

Wiele osób prowadzących mały biznes funkcjonuje na rynku w przekonaniu, że potężne programy obsługujące niemal każdy aspekt działania firmy są zarezerwowane dla dużych korporacji, zatrudniających setki pracowników. Jednak rozwój techniki oraz wsłuchanie się w potrzeby firm przyniosło niezbędne zmiany. Ich efektem jest system Comarch ERP XT, który usprawnia działanie nawet jednoosobowej działalności gospodarczej. Jak to działa? Przede wszystkim system ułatwia przepływ informacji, ponieważ nie ma konieczności migracji wiadomości z jednego narzędzia na drugie. Wprowadzając dane do faktury, którą potem należy wysłać księgowemu, nie trzeba tworzyć kopii czy pilnować numeracji. System zadba o to sam, a gotowe informacje dotyczące kontrahentów oraz sprzedawanych produktów bądź usług zapisywane są w pamięci narzędzia. To oznacza znaczne usprawnienie całego procesu, zminimalizowanie błędów i odciążenie pamięci osoby wprowadzającej dane. Co więcej, wszystko dostępne jest z poziomu nie tylko komputera, ale też telefonu – dzięki aplikacji mobilnej. Żeby sprawdzić ostatnią fakturę albo znaleźć NIP kontrahenta wystarczy sięgnąć do kieszeni po smartfon.

Automatyczne JPK i stany magazynowe

Podobnie system ten działa w przypadku kwestii podatkowych. Wprowadzając do programu rejestry zakupów i sprzedaży, prowadząc księgę rozchodów i przychodów, a także ewidencjonując pracowników oraz ich wynagrodzenia, system automatycznie wyśle do urzędu skarbowego deklarację VAT-7. Dodatkowo co miesiąc można bez problemu wygenerować zestaw informacji o operacjach gospodarczych za dany okres, czyli JPK.
Automatyka odgrywa również znaczącą rolę w kontroli stanów magazynowych. Z Comarch ERP XT można usprawnić przeprowadzenie inwentaryzacji oraz włączyć możliwość blokady oferowania towarów, których nie ma w danej chwili w magazynie. Sama sprzedaż może odbywać się w sklepie internetowym, stworzonym wyjątkowo szybko w intuicyjnym programie.

Czy to program dla mnie?

Na koniec pytanie, które zawsze pada przed decyzją o zakupie. Czy właśnie ten program sprawdzi się w mojej firmie? W przypadku programu Comarch ERP XT zakres możliwości jest spory. To zrozumiałe, że sprawdzenie użyteczności każdej funkcji wymaga czasu. Dlatego na początek Comarch ERP XT pozwala na skorzystanie z pełnej funkcjonalności systemu do 10 dokumentów w okresie próbnym. Podczas niego możemy dobrze zapoznać się z panelem startowym, zaprzyjaźnić z interfejsem zarówno w pełnej wersji, jak i w aplikacji mobilnej dostępnej w sklepie Google oraz w App Store. Na początku pomoże także samouczek oraz wprowadzające materiały wideo na YouTube.

Nowy certyfikat Trusted dla programu Comarch ERP XT

Nowy certyfikat Trusted dla programu Comarch ERP XT

Jednoosobowa firma odpowiadająca w 100% wymogom prawnym, czyli jak małe przedsiębiorstwa spełniają restrykcyjne wymogi unijne dot. ochrony danych, korzystając z Comarch ERP XT.

Każdy przedsiębiorca niejednokrotnie boryka się ze skomplikowanymi przepisami prawnymi. Już od prawie roku obowiązuje RODO, rozporządzenie unijne dotyczące ochrony danych osobowych.

Programy do fakturowania umożliwiają startupom i małym firmom zarówno digitalizację transakcji, jak i dostosowanie ich działalności do aktualnych przepisów prawnych. Comarch ERP XT, program służący nie tylko do fakturowania, ale też do zarządzania gospodarką magazynową, bazą klientów, umożliwiający analizę danych BI – otrzymał wysoką ocenę Trusted, przyznawaną przez portal testujący oprogramowania.

Dzięki oprogramowaniu do fakturowania, które odpowiada aktualnym wymogom prawnym, przedsiębiorcy mogą czuć się pewnie. Comarch ERP XT spełnia kryteria ochrony danych i oferuje własne narzędzie do zarządzania danymi wg wytycznych RODO. Umożliwia ono użytkownikowi gromadzenie wszystkich zgód klientów, jak również zarządzanie osobami odpowiedzialnymi w firmie za przetwarzanie danych i ograniczanie ich praw dostępu do poszczególnych obszarów. Portal Trusted docenił program Comarch ERP XT polecając właśnie to narzędzie w swoim najnowszym raporcie.

Raport testowy Trusted: Rozbudowany zakres funkcji programu do fakturowania

Jako „odchudzona” wersja systemu ERP dla jednoosobowych i małych firm (…) Comarch ERP XT oferuje możliwość fakturowania, zarządzania dokumentacją, prowadzenia gospodarki magazynowej i inwentaryzacji. Uwagę zwraca przede wszystkim imponujące narzędzie BI (Business Intelligence), które można dowolnie konfigurować i dzięki któremu możliwa jest analiza trendów sprzedaży, rentowności, itp. A to wszystko przedstawione w atrakcyjnej formie graficznych wykresów.

– Obok wysokich standardów bezpieczeństwa stosowanych przez Comarch, przydatnym uzupełnieniem szerokiego zakresu funkcji jest interfejs DATEV – tłumaczy Maximilian Reichlin, szef redakcji Trusted. Jedyne zastrzeżenie dotyczyło dotychczasowego skupienia się na Apple w wersji mobilnej oraz brakujących interfejsów. Alexander Schier, Product Manager ERP XT[JK1]  na rynku niemieckim, tak wyjaśnia powody tego rozwiązania: „Ze wzglądu na użytkowników świadomie zawęziliśmy Comarch ERP XT do ważniejszych interfejsów. Chodzi tu o interfejs DATEV umożliwiający za pomocą kilku kliknięć przekazanie do biura rachunkowego bilansu firmy, o import i eksport danych w Excelu, jak również połączenie ze sklepem internetowym. Częścią tego rozwiązania są również funkcje ERP, takie jak zarządzanie magazynem czy narzędzie analiz BI. Nasze doświadczenie mówi, że dla jednoosobowych i małych przedsiębiorstw rozwiązania IT o zbyt złożonej architekturze nie są odpowiednie. Dlatego Comarch ERP XT oferuje węższe rozwiązanie, celowo odróżniające się od otwartej, obsługującej wiele połączeń struktury Comarch ERP. Niemniej jednak Comarch ERP jest połączony interfejsem, tak aby mniejsze firmy w miarę dalszego wzrostu mogły pracować z poziomu szerszych rozwiązań. A te zostały przez Trusted ocenione na 100% bardzo dobrze.”

Szef redakcji Trusted również chwali rozwiązanie skoncentrowania się w Comarch ERP XT na pewnych obszarach, dodając również nieskomplikowaną i intuicyjną obsługę: „Generalnie Comarch przekonuje nas intuicyjną obsługą, wygodną nawigacją i atrakcyjnym designem swojego produktu. Nawet początkujący użytkownicy szybko odnajdą się w tym narzędziu, i po wstępnym opracowaniu danych mogą na nim bezpiecznie pracować.”

Funkcje ERP ze zintegrowanym narzędziem Business Intelligence

Testerzy Trusted byli pod wrażeniem wielu funkcji ERP, dzięki którym to „mini-ERP” ma przewagę nad zwykłym programem do fakturowania: zarządzanie bazą klientów i dostawców, zarządzanie dokumentacją, wystawianie faktur zakupowych i sprzedażowych, oferty, zamówienia kupna i sprzedaży, przypomnienia o płatnościach i wezwania do zapłaty, zarządzanie produktami i artykułami, gospodarka magazynowa z funkcją inwentaryzacji oraz kalendarz do nanoszenia terminów.

Szczególnym walorem programu jest wg testerów Trusted możliwość łączenia z e-sklepem, a przede wszystkim „w pełni konfigurowalne analizy, które przypominają raczej rozbudowane narzędzia BI”. Szybkie fakturowanie za pomocą kilku kliknięć to wszystko, czego potrzebują drobni przedsiębiorcy do kierowania swoją firmą. Razem z innymi funkcjami, jak E-Sklep czy Business Intelligence, program można obsługiwać na każdym urządzeniu, ponieważ jest on dostępny w chmurze. Strona graficzna faktur może być dopasowana do wymogów Corporate Identity lub zaprojektowana według gustu użytkownika.

Oprogramowanie ze znakiem jakości i certyfikatem

Oprócz znaku jakości Trusted, Comarch ERP XT otrzymał również certyfikat KPMG wg. IDW PS 880 dot. zachowania zgodności z zasadami prawidłowości, bezpieczeństwa i kontroli.

Opinie użytkowników: 85% klientów poleca Comarch ERP XT

Comarch ERP XT został wprowadzony na rynek w Niemczech w 2016 r. i jest aktualnie używany w ponad 1000 firmach, a w całej Europie przez ponad 80 000 użytkowników. W przeciwieństwie do Comarch ERP, którego rozbudowane funkcje przeznaczone są dla klientów z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw, Comarch ERP XT jako zredukowana wersja, dostarcza rozwiązań dla mniejszych firm wykorzystujących cyfryzację w prowadzeniu biznesu. Jednocześnie bazuje na sprawdzonej jakości, czego dowodem jest gotowość użytkowników do polecenia Comarch ERP XT innym zainteresowanym. Ankieta została przeprowadzona wśród 5100 użytkowników z Polski, Niemiec i Francji.

Specjalista branży oświetlenia LED „More Than Light” od ponad roku posługuje się Comarch ERP XT. Swoje doświadczenia z programem opisuje dyrektor zarządzający M. Lorenz: „Jesteśmy małym przedsiębiorstwem z branży oświetleniowej LED i zdecydowaliśmy się na zakup programu do fakturowania ERP XT firmy Comarch – nie żałujemy tej decyzji. Skonfigurowanie programu, tak aby odpowiadał naszym oczekiwaniom, nie stanowiło najmniejszego problemu dzięki świetnemu supportowi technicznemu ze strony Comarch. Nawigacja w menu jest bardzo logiczna i łatwa do przyswojenia nawet dla początkujących użytkowników. Używamy tego programu do wystawiania faktur i ofert. Jesteśmy zachwyceni możliwością własnej prezentacji opisów produktów, łącznie z funkcją dodawania grafiki. Podsumowując: Jesteśmy w pełni zadowoleni i możemy z czystym sumieniem polecić program i support Comarch.

Sklep motoryzacyjny online Exotic-Importz korzysta z rozwiązania Comarch już od ponad dwóch lat: „Comarch ERP XT jako skuteczne narzędzie z przejrzystym i intuicyjnym interfejsem, dostępne w chmurze jest atrakcyjne cenowo dla takich przedsiębiorstw jak Exotic-Importz – dokładnie tego szukaliśmy do naszej małej firmy” – mówi Daniel Sabler, prezes Exotic-Importz.

NRWiT, usługodawca z branży IT, multimediów i systemów zabezpieczeń, to jeden z pierwszych klientów Comarch ERP XT. Marco Timpre, prezes NRWiT: „Dla tak innowacyjnego dostawcy usług jak NRWiT istotne jest, aby wszystkie procesy wewnętrzne były przejrzyste i nieskomplikowane. Comarch ERP XT zapewnia nam takie właśnie idealne połączenie, profesjonalne rozwiązanie w zarządzaniu i kierowaniu gospodarką magazynową, w pełni skalowalne i odpowiadające naszemu dynamicznemu rozwojowi. Klasyczny system ERP ze wszystkimi możliwymi dodatkami byłby dla nas i naszych klientów nadmiernie rozbudowany”.

Pierwszy w Polsce całkowicie bezprzewodowy i mobilny zestaw do obsługi punktu sprzedaży (POS) dla mikroprzedsiębiorców!

Pierwszy w Polsce całkowicie bezprzewodowy i mobilny zestaw do obsługi punktu sprzedaży (POS) dla mikroprzedsiębiorców!

W pierwszej połowie 2019 roku na rynku technologii IT pojawiła się nowość – POS dla mikro i małych przedsiębiorców. Punkt obsługi sprzedaży detalicznej firmy Comarch odpowiada na nowe wyzwania rynku: ma być szybko, intuicyjnie i bezproblemowo – to cechy nowego pakietu POS od Comarch. Poznaj bliżej nasze rozwiązanie.

Liczy się czas!

Jako mikroprzedsiębiorca wiesz najlepiej jak cenny jest czas. Potrzebujesz go, by zamówić towar, by prowadzić rozmowy z klientami, by dokończyć ważny projekt. Czas jest cenny, i my o tym pamiętamy! Dlatego stworzyliśmy oprogramowanie, które ma pomóc w szybkiej i intuicyjnej obsłudze klienta.

Zobacz jakie to proste!

Liczy się miejsce!

Lubisz optymalizować swoje miejsce pracy? Kasa fiskalna zajmuje pół blatu w Twoim sklepie? Marzysz by w końcu urządzenia do obsługi punktu sprzedaży były mniejsze? Kiedyś jeden komputer zajmował całe pomieszczenie, dziś naszymi komputerami są komórki noszone w kieszeni. Chcieliśmy zmienić POS na lepsze, również pod kątem wielkości urządzeń.

Nowoczesny i mobilny terminal SumUp Air to odpowiedź na współczesne potrzeby rynku. Terminal jest nie tylko bardzo mały, ale obsługuje zarówno płatności zbliżeniowe (NFC), jak i karty płatnicze z chipem (źródło: https://sumup.pl/air-terminal-zblizeniowy/).

A co z drukarką do paragonów? Prezentujemy najmniejszą na rynku drukarkę fiskalną, która jest tak mała, że możesz schować ją w kieszeni! Posnet Temo HS to nowoczesny wygląd, a przy tym mobilność i funkcjonalność (źródło: https://www.posnet.com.pl/produkty/product/8/temo-hs).

Dzięki drukarce fiskalnej Posnet Trio, która pozwala na modułową rozbudowę, możesz mieć 2 w 1. To pierwsza drukarka na rynku, która umożliwia podpięcie obrotowego uchwytu na tablet lub smartphone. Połączenie drukarki fiskalnej Posnet Trio z urządzeniem mobilnym, sprawia, że w Twoich rękach znajduje się kompaktowy oraz pełnowartościowy system POS (źródło: https://www.posnet.com.pl/produkty/product/9/trio).

Nasze oprogramowanie w połączeniu z urządzeniami do obsługi punktu sprzedaży to przemyślane rozwiązanie, które pozwoli zachować ergonomię w Twoim miejscu pracy.

Zobacz jak mało miejsca zajmuje!

Liczy się bezprzewodowość i intuicyjność!

Pokazaliśmy, że nasz pakiet POS jest naprawdę mały i funkcjonalny. Możesz zaoszczędzić sporo miejsca! Stawiamy również na mobilność, dlatego wybrane przez nas urządzenia wyposażone są w technologię bluetooth. Dzięki zastosowaniu połączenia bezprzewodowego, możesz korzystać z POS-a łatwo i wygodnie, gdziekolwiek jesteś.

Teraz możesz sprzedawać swoje produkty szybko i intuicyjnie. Wystarczy, że skorzystasz z pakietu POS od Comarch ERP XT. Moduł POS od Comarch, to m.in. podpowiedzi najpopularniejszych towarów, łatwe przypisywanie rabatów, podpowiedzi wydawania reszty, szybkie wystawianie paragonów i faktur.

ERP XT POS od Comarch wraz z bezprzewodowymi urządzeniami to wygoda i nowe podejście do inteligentnej sprzedaży.

Moduł dostępny jest obecnie na urządzanie iPad (iOS), wkrótce będzie dostępny na urządzenia z Android i komputery z Windows.

Co to jest indywidualny rachunek podatkowy czyli mikrorachunek?

Co to jest indywidualny rachunek podatkowy czyli mikrorachunek?

Od 1 stycznia 2020 roku. wpłaty z tytułu podatku PIT, CIT i VAT będzie można wpłacać wyłącznie na Indywidualny rachunek podatkowy. Obecny system, w którym te podatki są płacone na konto właściwego Urzędu Skarbowego (każdy podatek oddzielnie) funkcjonować będzie tylko do końca 2019r. Co ważne, zwrot nadpłat i podatków nadal będą realizowane na dotychczasowych zasadach, czyli np. na ROR przedsiębiorcy. Wygenerowanie i prowadzenie mikrorachunku nie wiąże się z żadnymi kosztami dla podatnika.

Skąd wziąć numer Twojego mikrorachunku podatkowego?

Tani numer można sprawdzić za pomocą Generatora mikrorachunku lub w dowolnym urzędzie skarbowym. Aby otrzymać taki numer należy mieć ze sobą:

PESEL – jeśli jesteś osobą fizyczną i nie prowadzisz działalności gospodarczej lub nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem VAT,

NIP – jeśli prowadzisz działalność gospodarczą lub jesteś podatnikiem VAT lub jesteś płatnikiem podatków, składek na ubezpieczenie społeczne i/lub zdrowotne.

Numer mikrorachunku nie ulega zmianie, będzie zawsze taki sam, nawet jeśli zmienisz swoje nazwisko, urząd skarbowy lub adres zamieszkania.

Bardzo ważne jest, aby przy generowaniu numeru mikrorachunku korzystać wyłącznie z podanego przez ministerstwo generatora. Nie należy korzystać z innych stron czy tez numerów wysyłanych za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail. Może to być próba oszustwa.

Z czego składa się Twój mikrorachunek podatkowy?

Jak w przypadku zwykłych numerów rachunków bankowych, mikrorachunek składa się z 26 znaków o odpowiednim algorytmie.

LK10100071222YXXXXXXXXXXXX

Jak odczytać ten numer:

  • LK oznacza liczbę kontrolną,
  • wartość 10100071 jest stała dla każdego mikrorachunku podatkowego. Wskazuje na numer rozliczeniowy w NBP,
  • wartość 222 jest stała dla każdego mikrorachunku podatkowego. Wskazuje na numer uzupełniający w NBP,
  • Y=1, gdy użyjesz numeru PESEL,
  • Y=2, gdy użyjesz NIP,
  • po znaku Y będzie podany twój PESEL lub NIP,
  • na kolejnych pozycjach będą zera, tak aby rachunek składał się z 26 znaków.

Po wygenerowaniu mikrorachunku przez generator warto sprawdzić czy cyfry od 3 do 13 posiadają ciąg 10100071222. Wówczas mamy pewność, że wygenerowany numer jest poprawny.

A co jeśli nie mam numeru PESEL lub NIP?

Jeśli z jakichś przyczyn (np. czekasz na nadanie numeru) nie posiadasz żadnego z tych numerów i nie możesz wygenerować dla siebie numeru mikrorachunku nie ma powodu do paniki. Wówczas Twoje płatności powinny być przelewane na mikrorachunek podatkowy twojego urzędu skarbowego. W grudniu 2019 opublikowany został wykaz rachunków bankowych urzędów skarbowych. Znajdziesz tam również szczegółowe objaśnienia, na który rachunek wpłacać poszczególne podatki.

A co z pozostałymi podatkami?

Podatki inne niż PIT, CIT i VAT płacisz na dotychczasowych zasadach. Oczywiście podatki te będą miały swoje osobne rachunki ale można je znaleźć na ww. wykazie rachunków bankowych urzędów skarbowych.

Gdzie wprowadzić ten numer w programie ERP XT?

Aby płatności przechodziły na poprawny numer mikrorachunku należy uzupełnić w Konfiguracji, na zakładce Księgowość w sekcji Indywidualny rachunek podatkowy.

Można tez wprowadzić ten numer na karcie właściciela w zakładce Parametry w sekcji Indywidualny rachunek podatkowy.

W jaki sposób wygenerują się płatności?

Na płatności utworzonej do deklaracji VAT-7 oraz VAT-7K do pola Rachunek bankowy podmiotu zostanie przepisany numer Indywidualnego rachunku podatkowego uzupełniony w Konfiguracji, na zakładce Księgowość.

Na płatności utworzonej do zaliczki PIT-36/PIT-36L lub deklaracji PIT-36/PIT-36L do pola Rachunek bankowy podmiotu zostanie przepisany numer Indywidualnego rachunku podatkowego uzupełniony na karcie właściciela w zakładce Parametry.

Jeśli jednak zapomniałeś uzupełnić swój indywidualny numer w konfiguracji lub na formularzu właściciela to przy wyliczaniu deklaracji VAT-7 lub VAT-7K, zaliczki PIT-36/PIT-36L oraz deklaracji PIT-36/PIT-36L z datą od stycznia 2020r., podczas zapisywania dokumentu zostanie wyświetlony komunikat o możliwości uzupełnienia Indywidualnego rachunku podatkowego. Po wybraniu opcji Tak, Użytkownik będzie mógł uzupełnić Indywidualny rachunek podatkowy. Numer rachunku podatkowego przeniesie się na płatność dotyczącą zaliczki/deklaracji. Po wybraniu opcji NIE zaliczka/deklaracja zostanie zapisana, a Indywidualny rachunek podatkowy nie zostanie przeniesiony na kartę właściciele oraz na płatność.

Kasy fiskalne online – co to takiego?

Kasy fiskalne online – co to takiego?

Kasy fiskalne online to nowa kategoria urządzeń fiskalnych, która została wprowadzona przez Ministerstwo Finansów. Kasy komunikują się bezpośrednio z Repozytorium, czyli Centralnym Rejestrem Kas (CRK). Zgodnie z „Ustawą  o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług” oraz ustawy „Prawo o miarach”, kasa umożliwia przekazywanie w sposób ciągły, zautomatyzowany i bezpośredni informacji z kas rejestrujących do systemu informatycznego CRK, który jest prowadzony przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Nowe przepisy dotyczące wprowadzenia kas fiskalnych online obowiązują od 1 stycznia 2020 roku. W ramach komunikacji online przesyłane są szczegółowe informacje o każdej transakcji, która została zaewidencjonowana na kasie rejestrującej. Przekazywane są także szczegóły pozwalające na ustalenie wysokości podstawy opodatkowania i kwot należnego podatku, rodzaju towaru lub usługi czy stawki podatku. Wprowadzona zmiana ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Kasy „starego” typu znikną z rynku z końcem 2022 roku i nie będą już spełniały wymogów nowego systemu.

Kto musi posiadać kasę fiskalną online?

System kas fiskalnych online uruchamiany jest stopniowo, tzn. sukcesywnie kolejne branże będą zobligowane do wymienienia kas „starego” typu na nowe urządzenia. Konieczność posiadania kas fiskalnych online obowiązuje w terminie:

  • Od 1 stycznia 2020 r. dla:
    • świadczenia usług naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania oraz w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych i motorowerów,
    • sprzedaży benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych;
  • Od 1 lipca 2020 r. dla:
    • świadczenia usług związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo oraz usług w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania,
    • sprzedaży węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych;
  • Od 1 stycznia 2021 r. dla:
    • usług fryzjerskich,
    • usług kosmetycznych i kosmetologicznych,
    • usług budowlanych,
    • usług w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów,
    • usług prawniczych,
    • usług związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej – wyłącznie w zakresie wstępu;

Ile kosztuje kasa fiskalna online?

Zakup nowej kasy fiskalnej wiąże się dla przedsiębiorcy z wydatkiem. Możliwe jest jednak ubieganie się o częściowy zwrot kosztów związanych z koniecznością wymiany. O ulgę mogą wnosić nowi podatnicy, którzy po raz pierwszy kupują urządzenie fiskalne oraz ci, którzy zostali już objęci obowiązkiem (na ten moment są to tylko warsztaty samochodowe).  Przedsiębiorca może liczyć na zwrot w wysokości 90% ceny netto urządzenia, jednak ta kwota nie może być większa niż 700 zł. W przypadku, gdy przedsiębiorca nie jest jeszcze objęty obowiązkiem to, aby otrzymać ulgę musi oczekiwać na termin, w którym zostanie wprowadzony obowiązek dla jego branży.

Comarch ERP XT w pełni zintegrowany z kasami fiskalnymi online!

System Comarch ERP XT posiada osobny moduł do obsługi sprzedaży detalicznej (POS), dzięki któremu przedsiębiorca może sprzedawać produkty i usługi. Moduł jest intuicyjny, zawiera czytelne komunikaty, a nowy pracownik nie powinien mieć trudności z nauczeniem się obsługi. POS zawiera też inteligentne podpowiedzi: pokazuje towary powiązane z aktualnie sprzedawanym, produkty rekomendowane, czy najlepiej się sprzedające, co może usprawnić sprzedaż. Dodatkowo wystawianie paragonów w programie jest możliwe dla wszystkich drukarek obsługujących protokół POSNET (czyli protokół komunikacji/wymiany danych urządzenia fiskalnego z programem sprzedażowym).

Zachęcamy do bezpłatnego przetestowania Comarch ERP XT wraz z modułem POS.